רשלנות רפואית בניתוח קיסרי

רבות מן הלידות בישראל מתבצעות בניתוח קיסרי, אם בשל בחירתה של היולדת ואם בשל הכרח רפואי כגון הריון בגיל מאוחר, כאשר העובר גדול, בעת רעלת הריון, ריבוי עוברים וכיו"ב. במרבית המקרים מסתיים ההליך בהצלחה אולם לצדם ישנם לא מעט מקרים של רשלנות רפואית בניתוח קיסרי.

מחדל לבצע ניתוח קיסרי

כאמור במבוא, להחלטה על ניתוח קיסרי כשיטת הלידה, יכולות להיות סיבות שונות. לעיתים מדובר בבחירה אישית של היולדת, אז ייקבע מראש מועד לניתוח. אולם במקרים רבים, ישנו צורך רפואי ליילד את העובר בניתוח קיסרי. כאשר הרופא האחראי בוחר בלידה וגינאלית על פני ניתוח קיסרי או שההחלטה לבצעו מתעכבת, יכולים להיגרם לעובר נזקים פיזיים חמורים והדבר יכול להביא אף למותו. מתי יש הכרח רפואי לבצע ניתוח קיסרי? למשל:

  • גודלו של העובר: כאשר העובר שוקל 4 ק"ג ומעלה, יש לבצע ניתוח קיסרי היות וכי קיים חשש כי הוא עלול להיתקע בתעלת הלידה בשל גודלו.
  • עודף משקל: היה והיולדת מצויה בעודף משקל משמעותי, נהוג לבחור בניתוח קיסרי לשמירה על בריאותה ובריאות העובר.
  • הריון בגיל מבוגר: זהו הריון בסיכון גבוה, אז שיטת הלידה המתאימה היא בדרך כלל ניתוח קיסרי.

הסכמה מדעת

רשלנות רפואית בלידה יכולה לבוא לידי ביטוי גם באי קבלת הסכמה מדעת של היולדת לניתוח. על פי דין, מחויב הרופא לתת ליולדת את כל האינפורמציה באשר לניתוח, לרבות הסיכונים הכרוכים בו, משך ההחלמה מן הניתוח וקיומן של חלופות רפואיות. לעניין ההסכמה מדעת בניתוח קיסרי, מבחינים בין ניתוח מתוכנן מראש אז אין כל לחץ של זמן וניתן למסור ליולדת את כל המידע, לבין ניתוח חירום, אז אין תמיד שהות מספקת למתן הסבר מלא והצורך להוציא את העובר בדחיפות כדי לשמור על בריאותו, גובר על החובה להסכמה מדעת.

רשלנות בניתוח או במעקב הרפואי

מטבע הדברים, על מנת שהניתוח הקיסרי יבוצע כהלכה ויסתיים בהצלחה, על הרופא המיילד להיות בעל המיומנות, הכישורים והידע המתאימים. כאשר תנאי זה אינו מתמלא, יכול הרופא לבצע את הניתוח באופן רשלני ולגרום עקב כך לנזק חמור לעובר ו/או ליולדת, נזק אשר לא היה מתרחש לו בוצע הניתוח על ידי רופא מיומן. כמו כן, יכול והניתוח עבר בהצלחה, אך הרשלנות מתרחשת רשלנות רפואית בניתוח קיסרי דווקא לאחר הלידה, כאשר לא מבוצע מעקב רפואי כנדרש אחר היולדת ו/או העובר.

מאמרים קשורים:

תביעות ביטוח- אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה אובדן כושר עבודה הוא מצב דרמטי וחשוב להתמודד עם השלבים הבאים: דיווח לביטוח לאומי: דווח לביטוח לאומי על המצב ופרטי המקרה, כדי להפעיל את הזכויות והתמיכה הנדרשת.

קרא עוד »
דילוג לתוכן