רשלנות רפואית בניתוח

אי אפשר להתעלם מכך שפעמים רבות אין אפשרות לדעת מה יקרה במהלך פרוצדורה כירורגית פולשנית ויש מצבים מצערים בהם נגרם נזק לאדם. השאלה העיקרית היא האם הנזק נגרם כתוצאה מרשלנות רפואית בניתוח של אחד המנתחים, הצוות הרפואי או המוסד הרפואי והאם יש טעם בהגשת תביעה בגין רשלנות רפואית בניתוחים. מסיבה זו חשוב לגשת אל עורכי דין שעוסקים בתחום הרשלנות הרפואית ולברר זאת.

רשלנות רפואית בניתוח

ניתוח הוא מצב בו מבצעים פעולה פולשנית בגוף על מנת לתקן או להקל על אחד מהתהליכים בגוף. ניתוח תמיד כרוך בסיכון ויש מצבים בהם מנותחים חס וחלילה נפטרים במהלך הניתוח או לאחריו כתוצאה מסיבוכים או מגלים שהם סובלים מנזקים נפשיים ו/או פיזיים כתוצאה מהניתוח. יש מצבים שיכלו להימנע ונגרמו כתוצאה מרשלנות רפואית בניתוח מצד המנתחים או הצוות הרפואי ויש מצבים שבהם הדברים קרו ללא קשר למעשה אדם. במקרים בהם אתם או יקיריכם סבורים שהנזק הרפואי שנגרם לכם הינו בעקבות רשלנות רפואית, חשוב לפנות אל עורך דין שמומחה בתחום רשלנות רפואית בניתוחים על מנת שיבחן את המקרה ויחווה את דעתו לגבי העניין.

ניתוח הוא בדרך כלל פעולה מורכבת ומלחיצה עבור החולה, שנאלץ לעבור מסכת של הכנות לקראת הניתוח, וכן מהלך ההתאוששות שלאחר מכן. רשלנות רפואית בניתוח היא עניין בלתי נעים כשלעצמו. כאשר מצבו של המטופל חמור מהמצופה לאחר ביצוע הניתוח, עומדת לו הזכות לפנות לעו"ד המומחה לרשלנות רפואית ולתבוע את הגורמים הרפואיים בגין רשלנות רפואית בניתוח.

רשלנות רפואית בניתוח של רופא סביר

בבתי המשפט מתבצע מבחן של "הרופא הסביר", שבמהלכו בודקים הגורמים המשפטיים האם הרופא פעל בהתאם לנורמות הרפואיות במהלך הטיפול בחולה. בין השאר בוחנים האם הרופא החתים את החולה על טפסים מתאימים, האם החולה הבין את כל הסיכונים הכרוכים בביצוע ההליך הרפואי והסכים לכך. בנוסף לכך, נבחנת מקצועיותו של הרופא במהלך הטיפול. האם יכול היה הרופא למנוע את הסיבוך בניתוח על ידי נקיטת אמצעי זהירות? האם הוא הוכשר בתחום? האם הנזק הרפואי נגרם כתוצאה מרשלנות או בשל סיבות אחרות שאינן קשורות בהכרח לרופא עצמו?

באילו ניתוחים מדובר?

תביעה בגין רשלנות רפואית ניתן להגיש בהקשר לכל ניתוח. עם זאת, כאשר אתם באים להיוועץ בעורך דין, חשוב לוודא שהוא מכיר את סוג הניתוח שעברתם. בארץ קיים מגוון רחב של סוגי ניתוחים, כולל ניתוח אורתופדי, ניתוחים כירורגיים ונוירוכירורגיים, קיצורי קיבה, לייזר לעיניים, פה ולסת, ניתוחי חזה וניתוחים פלסטיים.

למי פונים בעניין מורכב זה?

בכל מקרה בו אותם חוששים כי נגרמה לכם רשלנות רפואית בניתוח חשוב להתייעץ עם עו"ד המומחה ברשלנות רפואית. אם עברתם ניתוח ואתם מעוניינים לבדוק אם נגרם לכם נזק גופני, תוכלו לפנות אלינו. אנו נבחן את המקרה שלכם בהתאם לסוג הניתוח שעברתם (האם היה זה ניתוח שנקבע מראש או ניתוח שבוצע במקרה חירום?), האם ביצעתם אותו במרפאה פרטית או בבית חולים ציבורי? האם הפגיעה נגרמה כתוצאה מהניתוח עצמו או עקב ביצוע פעולה לפני/לאחר הניתוח? אנו נציע לכם את דרך הפעולה הטובה ביותר עבורכם, תוך התייעצות עם מיטב המומחים הרפואיים בתחום הרלוונטי.

רשלנות רפואית בניתוחים

מאמרים קשורים:

תביעות ביטוח- אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה אובדן כושר עבודה הוא מצב דרמטי וחשוב להתמודד עם השלבים הבאים: דיווח לביטוח לאומי: דווח לביטוח לאומי על המצב ופרטי המקרה, כדי להפעיל את הזכויות והתמיכה הנדרשת.

קרא עוד »
דילוג לתוכן