רשלנות רפואית עיניים

עברת ניתוח עיניים בלייזר שלא הצליח? קיבלת אבחון רפואי שגוי? נגרם לך נזק בלתי הפיך?

טיפולים ברפואת עיניים מלווים בסיכונים ובתופעות לוואי שונות, בדומה להליכים רפואיים שונים.

המקרים השכיחים אשר יכולים להוות עילה לכאורה לתביעה הם:

ניתוח כושל להסרת משקפיים, ניתוח להסרת משקפיים בלייזר חרף אי התאמה לניתוח, אבחון שגוי בהיפרדות רשתית, טיפול כושל בהיפרדות רשתית בלייזר או בניתוח, ניתוח כושל להסרת קטרקט (ירוד), וכו'.

תביעות רשלנות רפואית המוגשות בתחום העיניים כוללות טענות שונות ומגוונות. ברם, כפי שיפורט להלן, על התובע להוכיח את יסודות עוולת הרשלנות בכדי לזכות בתביעה וכי לא על הנזק לבדו תקום לו עילה.

בדומה לתביעת רשלנות רגילה לפי סעיף 35 לפקודת הנזיקין, גם בתביעת רשלנות רפואית עיניים הקריטריונים להוכחת העוולה הם:

  1. קיומה של חובת זהירות של הנתבע כלפי התובע.
  2. הפרת החובה.
  3. גרימת נזק כתוצאה מהפרת החובה (קשר סיבתי).

בתביעה זו, אנו צריכים להראות כי ניתנו שירותים רפואיים תוך סטייה מרמת הזהירות הסבירה, כאשר אותה סטייה גרמה נזק למטופל, שאלמלא אותה סטייה הנזק לא היה נגרם. הווה אומר, צריך להיות קשר ישיר בין הנזק שנגרם למטופל לבין הטיפול שניתן לו.

דוגמה:

אישה ניגשה לניתוח להסרת משקפיים בלייזר. לאחר בדיקות מקדימות לניתוח, נמצאה האישה כשירה לניתוח לדעת הרופא, חרף היותה סובלת ממצב של קרטוקונוס סמוי בעיניה (קרטוקונוס היא מחלה שבה הקרנית מאבדת את התבנית העגולה שלה, חלק מהקרנית נהייה דק יותר ומתפתחת בלוטה בצורה של חרוט (קונוס) הגורמת לעוות קשה בראייה). מאחר ובניתוח להסרת משקפיים בלייזר במצבה של האישה קיימת סכנה לאקטזיה (בליטה קדימה) של הקרנית,היה על הרופא להימנע מביצוע הניתוח, מה שפועל לא קרה. לאחר שבוצע הניתוח, הסיכון התממש אצל האישה. במצב עניינים זה, יהיה על האישה להוכיח כי הניתוח בוצע בניגוד לפרקטיקה הרפואית המקובלת, וכי בעקבות ההחלטה השגויה של הרופא נגרם לה הנזק. במידה ויוכח כי הייתה רשלנות רפואית בנדון, תהיה האישה זכאית לפיצויים.

מאמרים קשורים:

תביעות ביטוח- אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה אובדן כושר עבודה הוא מצב דרמטי וחשוב להתמודד עם השלבים הבאים: דיווח לביטוח לאומי: דווח לביטוח לאומי על המצב ופרטי המקרה, כדי להפעיל את הזכויות והתמיכה הנדרשת.

קרא עוד »
דילוג לתוכן