תביעת נזקי גוף

נפגעתם בתאונת דרכים או תאונת עבודה? במקרים אלה לא תמיד ניתן לדעת בוודאות את מי לתבוע ומתי. האם לחכות להחמרת המצב הבריאותי או לתבוע מיד? כדי לדעת אם אתם זכאים להגיש תביעת נזקי גוף ומתי עדיף להגיש את התביעה, כדאי לפנות לעורך דין המתמחה בנזקי גוף ולהיוועץ עמו בעניין.

האם להגיש תביעת נזקי גוף או לחכות?

עורך הדין בתחום נזקי גוף בוחן כל מקרה לגופו. ישנם מצבים שבהם כדאי להמתין מעט עד להתגבשות הנזק הגופני שנגרם. לדוגמה, אם מדובר בקטין שנפגע במסגרת בית ספרית, אשר גופו עדיין מתפתח, כדאי יהיה להמתין עד שיתגבש הנזק. על פי המומחים הרפואיים, תקופת ההמתנה יכולה לנוע בין 3 ל-12 חודשים מיום הפציעה. מנגד, חשוב להביא בחשבון את עניין התיישנות התביעה ולא לחכות עם תביעת נזקי גוף זמן רב מדיי. על פי חוק, תחול התיישנות על תביעת נזקי גוף (שאינה פיצויים מכוח פוליסת ביטוח ולמעט נפגעי תאונות דרכים) בתום 7 שנים ממקרה התאונה. במקרים אחרים משתנה תקופת ההתיישנות. לדוגמה, בתביעה לנפגעי גוף מכוח פוליסת ביטוח כגון פוליסת תאונות אישיות, פוליסת סיעוד, פוליסת תלמידים וכד' חלה התיישנות בתום 3 שנים מיום קרות התאונה לגבי קטינים החוק קובע, כי תקופת ההתיישנות תחל להימנות מיום שמלאו לו 18 שנים. כך למשל, התביעה בגין ביטוח תאונות אישיות תלמידים תתיישן כאשר הקטין יגיע לגיל 21 (כעבור 3 שנים מגיל 18).

מהו גובה הפיצויים בתביעת נזקי גוף?

הפיצויים מחושבים בהתאם לנזק שנגרם לנפגע ולגילו. הפיצויים צריכים לכסות את הפסדי ההשתכרות של הנפגע כתוצאה מאובדן כושר עבודה (בתנאי שיציג הוכחות שאכן קיימים הפסדים כאלה), את ההוצאות הרפואיות ואת ההוצאות עבור הנסיעות לטיפולים השונים. סכום הפיצויים שצריך הנתבע לשלם לנפגע נקבע בהתאם לחומרת הנזק. במקרים של פגיעות חמורות, למשל, כאשר מאבד הנפגע את כושר העבודה, נזקק לעזרת צד שלישי בביצוע פעולות כמו אכילה או הלבשה וזקוק להשגחה תמידית של 24 שעות ביממה, גובה הפיצויים עשוי להגיע לסכומים גדולים מאוד. לפיכך, אם אינכם בטוחים מהי חומרת הפגיעה שלכם ומעוניינים לדעת מה גובה הפיצויים שתקבלו, פנו אלינו לייעוץ משפטי. אנו נפעל למיצוי זכויותיכם ולמיקסום הפיצוי המגיע לכם.

תביעת נזקי גוף

מאמרים קשורים:

תביעות ביטוח- אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה אובדן כושר עבודה הוא מצב דרמטי וחשוב להתמודד עם השלבים הבאים: דיווח לביטוח לאומי: דווח לביטוח לאומי על המצב ופרטי המקרה, כדי להפעיל את הזכויות והתמיכה הנדרשת.

קרא עוד »
דילוג לתוכן