רשלנות רפואית שיניים

עברת טיפול שורש שלא צלח? לא נבדקת טרם ביצוע הטיפול? לא הוסברו לך הסיכויים והסיכונים הכרוכים בטיפול? נגרם לך נזק בלתי הפיך?

רפואת שיניים היא כיום אחד התחומים הבולטים בהם חשופים הרופאים המטפלים לתביעות בגין רשלנות רפואית.

טיפולים ברפואת שיניים מלווים בסיכונים ובתופעות לוואי שונות, בדומה להליכים רפואיים שונים.

רשלנות רפואית במסגרת טיפולי השיניים יכולה להיות בטיפולים שונים:

  1. טיפול כירורגי – טיפול הכרחי, כגון: טיפולי שורש, עקירות, סתימות, דלקות חניכיים וכדומה.
  2. טיפול אסתטי/קוסמטי – כגון: יישור שיניים, ציפוי שיניים ועוד.

חשוב לציין כי, ברפואת שיניים ישנם תחומי התמחויות רבים, כגון: התמחות בטיפולי חניכיים, התמחות ברפואת שיניים ילדים, התמחות בטיפולי שורש ובעיות לסתות שונות, וכו'.

לאור האמור, ישנה חשיבות גדולה לכך שכל מטופל יקבל את הטיפול הרפואי המתבקש אצל הרופא המומחה בתחום הספציפי.

ישנן סיבות שונות אשר יכולות להוות עילה לכאורה לתביעה:

אבחון שגוי שמוביל לטיפול שלא נדרש, היעדר מתן אינפורמציה לגבי הסיכויים והסיכונים הכרוכים בטיפול, היעדר בירור אודות רגישות לחומרי הרדמה שונים או תרופות שונות, טיפול רפואי ע"י רופא שלא התמחה בתחום שנדרש בו טיפול וכו'.

תביעות רשלנות רפואית המוגשות בתחום השיניים כוללות טענות שונות ומגוונות. ברם, כפי שיפורט להלן, על התובע להוכיח את יסודות עוולת הרשלנות בכדי לזכות בתביעה וכי לא על הנזק לבדו תקום לו עילה.

בדומה לתביעת רשלנות רגילה לפי סעיף 35 לפקודת הנזיקין, גם בתביעת רשלנות רפואית עיניים הקריטריונים להוכחת העוולה הם:

  1. קיומה של חובת זהירות של הנתבע כלפי התובע.
  2. הפרת החובה.
  3. גרימת נזק כתוצאה מהפרת החובה (קשר סיבתי).

בתביעה זו, אנו צריכים להראות כי ניתנו שירותים רפואיים תוך סטייה מרמת הזהירות הסבירה, כאשר אותה סטייה גרמה נזק למטופל, שאלמלא אותה סטייה הנזק לא היה נגרם. הווה אומר, צריך להיות קשר ישיר בין הנזק שנגרם למטופל לבין הטיפול שניתן לו.

מטופלים אשר נגרם להם נזק פיזי ממשי מן הטיפול, יוכלו להגיש תביעה לפיצויים נגד הרופא המטפל ו/או המרכז הרפואי.

דוגמה:

אישה ניגשה לרופא שיניים נוכח כאבי שיניים חזקים. מבלי לבצע צילום רנטגן כמתחייב, החל הרופא טיפול שורש בשן תחתונה טוחנת של האישה. לימים מתברר כי הטיפול נעשה בשן בריאה, והשן החולה נשארה ללא טיפול עקב היעדר זיהוי נכון של הרופא. במצב עניינים זה, יהיה על האישה להוכיח כי הטיפול הרפואי אשר ניתן לה על ידי הרופא בוצע בניגוד לפרקטיקה הרפואית המקובלת ושקיים קשר ישיר בין הטיפול לבין הנזק שנגרם לה. במידה ויוכח כי הייתה רשלנות רפואית במקרה דנן, תהיה האישה זכאית לפיצויים.

מאמרים קשורים:

תביעות ביטוח- אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה אובדן כושר עבודה הוא מצב דרמטי וחשוב להתמודד עם השלבים הבאים: דיווח לביטוח לאומי: דווח לביטוח לאומי על המצב ופרטי המקרה, כדי להפעיל את הזכויות והתמיכה הנדרשת.

קרא עוד »
דילוג לתוכן