רשלנות רפואית בלידה

מדי שנה יש מקרים רבים של תביעות רשלנות רפואית בלידה ובהיריון. מקרים בהם לא ניתן טיפול רפואי נכון או בזמן הנכון יכולים להוביל לבעיות אצל היולדת ואצל התינוק. במאמר זה נסביר מדוע חשוב כל כך לפנות אל עורך דין שמומחה בתחום רשלנות רפואית בלידה במקרים בו אתם סבורים שזהו המצב.

מהי רשלנות רפואית בלידה?

רשלנות רפואית בלידה משמע מקרים שונים בהם התינוק נפגע במהלך לידתו וזאת משום פעולות שגויות, אי שימת לב או כל רשלנות אחרת של הצוות הרפואי או הרופא המיילד. כיוון שלידה אינה תהליך פשוט והנשים רבות עוברות מצבים שונים במהלך הלידה בהם צריכים לבצע בהן חתכים לעזרה בלידת הילד ועשויות להיגרם להן פציעות שונות בשל כך, לא כל דבר נחשב לרשלנות רפואית ולכן חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין המתמחה ברשלנות בלידה או בניתוח קיסרי שמתייעץ גם עם רופאים מומחים בתחום.

סוגים שונים של פגיעות

רק אם מתגלה רשלנות של הרופא או הצוות הרפואי במהלך הלידה ורשלנות זו גרמה לנזק לתינוק, הדבר נחשב בדרך כלל כרשלנות בבית המשפט. ייתכנו נזקים שונים שעשויים להיגרם לתינוק, כמו למשל נזק מוחי, פגיעה בגפיים העליונות ובעיות שונות שמשפיעות על המוטוריקה והקוגניציה של התינוק.

בנוסף, יש מקרים שונים, כמו למשל מקרה בו לא עשו ליולדת את כל הבדיקות הדרושות להערכת המצב בעת הגעתה לבית החולים ומשום כך הרופא או הצוות הרפואי הגיעו למסקנה שגויה לגבי תהליך הלידה שלה, מקרים בהם הרופא לא אבחן בצורה נכונה את הסיבוכים במהלכה של הלידה, מקרים בהם כל ההתנהלות של תהליך הלידה לא הותאמה ליולדת ובעקבות כך נגרמו לה סיבוכים וייתכנו גם מצבים בהם לא נוכח רופא בכיר בלידה ולכן הבעיות לא טופלו כראוי או לא אובחנו כראוי.

לסיכום, במקרה בו אתם סבורים שהמקרה שלכם הוא מקרה של רשלנות רפואית בלידה וזאת משום פרע כתפיים, לידת ואקום, מצב בו הילד לוקה בשיתוק מוחין, התמודדות לא נכונה עם לידה מוקדמת ועוד כל מיני מצבים, יש לפנות מיידית אל עורך דין בעל ניסיון רב בתביעות מסוג רשלנות רפואית.

יש לכם שאלות נוספות? מעוניינים שנבחן את המקרה שלכן? התקשרו צוות אגו, בועז-גבאי, משרד עורכי דין ישמחו לספק לכם ייעוץ משפטי. ניתן להשיג אותנו בטלפון 09-7722258 או השאירו את הפרטים שלכם באתר האינטרנט שלנו ואנחנו נחזור אליכם בהקדם

מאמרים קשורים:

תביעות ביטוח- אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה אובדן כושר עבודה הוא מצב דרמטי וחשוב להתמודד עם השלבים הבאים: דיווח לביטוח לאומי: דווח לביטוח לאומי על המצב ופרטי המקרה, כדי להפעיל את הזכויות והתמיכה הנדרשת.

קרא עוד »
דילוג לתוכן