ביטוח לאומי- תאונת עבודה

תאונת עבודה

נפגעת בדרכך לעבודה או בחזור ממנה?

נפגעת במהלך יום העבודה?

אתה יכול להיות זכאי לתשלום מטעם המוסד לביטוח לאומי.

אמנם ההליך הוא בירוקרטי ומתיש.

אך בעזרת ליווי מקצועי ונכון תוכל למצות את זכויותיך!

דווח מיד – יש לדווח למעסיק ולביטוח לאומי מיד לאחר הפגיעה בכדי לא לפגוע בזכויותך.

  1. יש להגיש תביעה להכרה ותשלום בעקבות פגיעה בעבודה (תאונת עבודה). עפ"י החוק, המוסד לביטוח לאומי רשאי לשלם בגין היעדרות מעבודה במשך 91 יום.
  2. במידה ועברו 91 יום ועדיין אינכם יכולים לחזור לעבודה, עליכם להגיש תביעה לנכות מעבודה.

 

לפי החוק, כל מי שעבר תאונת עבודה זכאי להגיש לביטוח הלאומי תביעה לדמי פגיעה בתוך שלושת
החודשים הראשונים לאירוע.

הפיצוי מחושב כ-75% מהשכר שהתקבל טרם התאונה'  כולל תוספות מיוחדות. דמי הפגיעה משולמים לתקופה של 91 יום. לאחר תקופה זו, על נפגע להגיש תביעה לקביעת דרגת נכות.

כמו כן יש לבחון הגשת תביעה כנגד חברת הביטוח או לשקול לתבוע את המעסיק, אך רק אם התאונה נבעה מרשלנות המעסיק.

אם יקבע בית המשפט כי המעסיק חייב בפיצויים,ינוכו בהתאם הסכומים שכבר שולמו או תשלומים
עתידיים מהביטוח הלאומי.

מאמרים קשורים:

תביעות ביטוח- אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה אובדן כושר עבודה הוא מצב דרמטי וחשוב להתמודד עם השלבים הבאים: דיווח לביטוח לאומי: דווח לביטוח לאומי על המצב ופרטי המקרה, כדי להפעיל את הזכויות והתמיכה הנדרשת.

קרא עוד »
דילוג לתוכן