תאונות דרכים

תאונות הדרכים בעידן המודרני הן אחת הבעיות החמורות ביותר שמטרידות מדינות ובכללם את מדינת ישראל

קברניטי המדינה מנסים להתמודד בדרכים שונות כיצד להתגבר על בעיית תאונות הדרכים (תשתית כבישים, קנסות כבדים וכו').

בצד כל זה קיימת דאגה לנפגעי תאונות הדרכים. (פצועים והרוגים).

המחוקק הגיע למסקנה שיש לדאוג לכל אלו שנפגעו בגופם ולפצותם בגין נזקי גוף, (בניגוד לנזק רכוש).

ולשם כך נחקק חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים תשל"ה – 1976. אשר נכנס לתוקף ב- 25.9.76.מטרת החוק הייתה לכסות את כל אלה המקרים ולשם כך נעשה השינוי שקובע שאין כלל משמעות לשאלת האשם.

כלומר אדם יקבל פיצויים גם אם אף אחד לא היה אשם בתאונה וגם אם הוא עצמו היה אשם בתאונה.

משרד עורכי הדין אגו בועז-גבאי מתמחה בייצוג נפגעי תאונות דרכים, הפונים בתביעות לחברות הביטוח ובתביעות כנגד גורמים נוספים כגון הביטוח הלאומי או רשויות מקומיות. לאור ניסיוננו העשיר בתחום אנו מכירים בחשיבותו של ליווי קרוב ורגיש של נפגעי התאונות ומשפחותיהם, ופועלים במרץ מול החברות והגורמים הנוספים על מנת להשיג את מלוא הפיצויים המגיעים להם.

דברים שחשוב לדעת על נזקי גוף בתאונות דרכים

לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים (1976), כל אדם שנפגע בגופו כתוצאה מתאונת דרכים יהיה זכאי לפיצוי כספי. זאת, ללא קשר לשאלת האשם בתאונה ואפילו אם התרחשה באשמתו של הנפגע. הפיצויים ניתנים במסגרת ביטוח החובה של רכבים, וגם במידה שמסיבה זו או אחרת הביטוח אינו תופס מתקבלים פיצויים מקרן ממשלתית בשם קרנית. המטרה המרכזית של החוק היא לדאוג לשיקומם והחלמתם של נפגעי תאונות, באופן המכסה את הוצאותיהם הרפואיות שיכולות להגיע לסכומים גבוהים מאוד. יחד עם זאת, לעיתים קרובות מעמידות חברות הביטוח קשיים בפני הנפגעים, ויש לפעול מולן בנחישות ובתבונה תוך קבלת ייעוץ משפטי.

התנהלות מול חברות הביטוח

כל עורך דין תאונות דרכים יידע להסביר לכם כי חברות הביטוח אינן ממהרות לספק את הפיצויים למבוטחיהן. למעשה, פעמים רבות הן מערימות קשיים במטרה להתיש את המבוטח ולגרום לו להתפשר על הסכומים המגיעים לו. במקרים אלו מוצא את עצמו האזרח הקטן מול מערכת משומנת שעימה קשה לו להתמודד לבד, ולעמוד בפני טענות שונות ומשונות. תפקידו של עו"ד תאונות דרכים הוא ללוות את הלקוח עוד מהשלבים הראשונים של התביעה, תוך אומדן הפיצויים המגיעים, סיוע בהשגת המסמכים הדרושים ובמילוי הטפסים, ופנייה נכונה אל החברות. לאחר מכן, במידה שמתעוררים חילוקי דעות יפעל עורך הדין במרץ על מנת להגדיל את חבותה של החברה אל המקסימום האפשרי, בין אם מדובר במשא ומתן או בפנייה אל בית המשפט. בתוך כך, יפורטו בפני הלקוח אפשרויות נוספות הפתוחות בפניו, כגון תביעת נכות מהביטוח הלאומי, הכרה כנפגע עבודה, תביעה אזרחית של רשות מקומית האחראית לתאונה, וכדומה.

מה עושים לאחר תאונת דרכים

במידה שנפגעתם בתאונה יש לבצע מספר צעדים בסיסיים. ראשית, אם הדבר אפשרי הקפידו לרשום את כל הפרטים הנוגעים לתאונה, לרבות פרטים של הרכבים, פוליסות הביטוח וכלל הנפגעים, וגם צלמו את הזירה וקחו פרטים של עדי ראייה. לאחר מכן, פנו לקבל טיפול רפואי ושמרו את כל התיעודים, הקבלות והמסמכים הרלוונטיים. בהמשך, הגיעו לתחנת משטרה כדי לקבל את אישורה על התרחשות התאונה, וכאמור – פנו אל עורך דין תאונות דרכים במרכז או במקום אחר הקרוב למגוריכם.

פנו אלינו אם אתם או מי מיקיריכם נפגע בתאונות דרכים, מהרו לפנות למשרדנו על מנת לקבל ייעוץ, ליווי וייצוג משפטי. התקשרו עוד היום לטלפון 09-7722258 ואנו נשמח לעמוד לרשותכם.

עו״ד תאונות דרכים

מאמרים קשורים:

תביעות ביטוח- אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה אובדן כושר עבודה הוא מצב דרמטי וחשוב להתמודד עם השלבים הבאים: דיווח לביטוח לאומי: דווח לביטוח לאומי על המצב ופרטי המקרה, כדי להפעיל את הזכויות והתמיכה הנדרשת.

קרא עוד »
דילוג לתוכן