רשלנות רפואית בלידה שיתוק מוחין

שיתוק מוחין הוא שם כולל להפרעה בתפקוד מערכת העצבים וזו יכולה לבוא לידי  ביטוי במגוון רחב של פגיעות וקשיים. למרבה הצער, ישנם מקרים רבים של שיתוק מוחין שהנם תוצאה של רשלנות רפואית בלידה. במצב זה קמה להורים זכות לפיצוי כספי מהגורם הרפואי וכן ניתן לפנות למוסד לביטוח לאומי לקבלת קצבה.

שיתוק מוחין – מהו?

כאמור במבוא, שיתוק מוחין היא תופעה הגורמת להפרעות שונות במערכת העצבים. לצד מקרים בהם סובל הילד מפגיעה מוטורית קלה, אשר אינה משפיעה באופן מהותי על טיב תפקודו ואיכות חייו, ישנם מקרים קשים מאוד של  פגיעות  בגפיים וביכולות המוטוריות, הפרעה בהבנה הקוגניטיבית וכיו"ב. במצבים אלו, הילד איננו עצמאי והוא תלוי רבות בעזרת הזולת. לעיתים המצב אף חמור כל כך כי הילד זקוק  להשגחה מסביב לשעון ואינו יכול להישאר לבדו. במצבים מעין אלו, אין ספק כי ישנה פגיעה קשה מאוד באיכות חייו של הילד ובאיכות חייהם של הוריו, הנדרשים להוצאות כספיות גבוהות ולכוחות נפש אדירים כדי להעניק לילד את אשר הוא זקוק לו.

רשלנות רפואית בלידה שיתוק מוחין

הגורם המרכזי לשיתוק מוחין הוא חוסר אספקת חמצן למוח בזמן הלידה. לעיתים מדובר בסיבוך רפואי בלתי נמנע, אולם במקרים רבים מאוד, הוא  תוצאה של רשלנות רפואית וניתן היה אפוא למנוע אותו. אחת הדוגמאות של רשלנות בלידה שיתוק מוחין היא בחירה לא נכונה בשיטת הלידה. כך למשל כאשר היה צורך לבצע ניתוח קיסרי בשל גודלו של העובר והרופא האחראי יילד את התינוק בלידה רגילה, דבר אשר הוביל לפגיעה באספקת החמצן. דוגמא אחרת היא  מעקב רפואי לקוי אחר מצבם של היולדת והעובר כך שהעובר נקלע למצוקה באספקת החמצן שלא אובחנה ועל כן נולד התינוק עם שיתוק מוחין.

הגשת תביעה לפיצוי כספי

במקרים בהם שיתוק מוחין נגרם בשל רשלנות רפואית, ניתן להגיש תביעה לפיצויים. בשל חומרת הנזקים והעובדה כי לרוב, מדובר בנזקים בלתי הפיכים, בתי המשפט פוסקים סכומי פיצויים גבוהים בתביעות אלו. בעבור אלו רכיבים ניתן הפיצוי הכספי?

  1. הוצאות רפואיות: ניתן לקבל פיצוי כספי בגין כל ההוצאות הרפואיות הכרוכות בטיפול בילד, החל מאביזרי שיקום ותרופות וכלה בעלויות המטפל.
  2. אובדן השתכרות: במסגרת התביעה, פוסק בית המשפט פיצוי בגין אובדן ההשתכרות של הילד לאורך שנות חייו וכן יכולה להיות התייחסות גם לפגיעה ביכולת זו של ההורים עקב מצבו של הילד.
  3. עוגמת נפש: זהו פיצוי לא ממוני הניתן בשל הכאב, הסבל והקושי הנפשי שנגרם לילד ולהורים בשל הרשלנות הרפואית.

קבלת קצבה מביטוח לאומי

חשוב לדעת כי לצד זכותם של ההורים להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית בלידה שיתוק מוחין, באפשרותם גם לפנות אל המוסד לביטוח לאומי לקבלת קצבה עבור הוצאות הטיפול בילד. זו מותנית בהגשת תביעה, על גבי הטופס המיועד, בצירוף מסמכים רפואיים. לאחר מכן, יוזמנו ההורים עם הילד לוועדה רפואית על מנת לקבוע את אחוזי הנכות ומכאן את גובה הקצבה.

לצורך כך, רצוי להיעזר בעורך דין רשלנות רפואית מומחה, אשר יטפל בהליך התביעה מתחילתו ועד סופו וידאג כי ההורים יקבלו את מלוא זכויותיהם מביטוח לאומי.

מאמרים קשורים:

תביעות ביטוח- אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה אובדן כושר עבודה הוא מצב דרמטי וחשוב להתמודד עם השלבים הבאים: דיווח לביטוח לאומי: דווח לביטוח לאומי על המצב ופרטי המקרה, כדי להפעיל את הזכויות והתמיכה הנדרשת.

קרא עוד »
דילוג לתוכן