תביעת רשלנות רפואית בהריון

רשלנות רפואית בהריון עשויה להיגרם כתוצאה ממעקב הריון שלא על פי הפרקטיקה הרפואית המקובלת, מאבחון לא נכון או היעדר אבחון במהלך מעקב הריון, ותוצאותיה לידת תינוק הסובל ממומים שונים ולעיתים קשים מאוד .. במקרים מסוימים הרשלנות עלולה אף להסתיים במות העובר. רשלנות רפואית בהריון הינה אחת מן התביעות המורכבות ביותר בתחום הרשלנות הרפואית ולכן ניהול תביעה של רשלנות רפואית בהריון מצריכה ניסיון ומומחיות רבה של עורך הדין.

סוגי תביעות

תביעות בגין רשלנות רפואית בהריון נחלקות לשני סוגים עיקריים. הסוג הראשון הוא נזק הריוני שנגרם עקב חוסר אבחון מקדים, כגון רעלת הריון שלא אובחנה אצל האם או עיקוב בגדילה אצל העובר. התוצאות של חוסר אבחון מוקדם במקרים אלה עלולות להיות הרות אסון ולהסתיים במות העובר או בהולדת עובר בעל נכות. הטענה הרווחת במקרים אלה היא שלו אובחנה הבעיה בזמן, הנזק היה יכול להימנע. הסוג השני הוא תביעה בגין בדיקות במהלך ההיריון שנעשו באופן רשלני, כמו סריקת מערכות או שורה של בדיקות גנטיות, ובעקבות זאת לא אובחן מום בעובר. תביעה מסוג זה מכונה גם "הולדה בעוולה", ובמסגרתה טוענת היולדת כי לו אובחן המום בזמן, ניתן היה להפסיק את ההיריון ולמנוע מהילד את הסבל הנגזר עליו כעת.

חוק ההתיישנות

בעקבות הלכת "המר" אשר נקבעה על ידי בית המשפט העליון, בשונה מן המצב שהיה קיים בעבר, התביעה של "הולדה בעוולה" היא תביעת ההורים ולא של הילד. לכן התביעה תתיישן כעבור 7 שנים מיום הלידה ולא 7 שנים מיום שהילד הפך לבגיר, כפי שהיה נהוג בעבר.

למי פונים במקרה של רשלנות רפואיות?

הילד נולד עם שיתוק מוחין או תסמונת גנטית ולא הייתם מודעים לכך במהלך ההריון? ייתכן שמדובר בתוצאה של רשלנות רפואית. כדי לברר אילו פיצויים מגיעים לכם במקרה זה, פנו אלינו ואנו נדאג להעניק לכם את השירות המלא על מנת למצות את זכויותיכם בגין רשלנות רפואית שהתרחשה במהלך ההיריון. אנו נפעל על מנת לאסוף עבורכם את כל המסמכים הרלוונטיים, להנחות אתכם לגבי איסוף חומר נוסף ונייצג אתכם בכל ההליך מתחילתו ועד סופו.

תביעת רשלנות רפואית בהריון

מאמרים קשורים:

תביעות ביטוח- אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה אובדן כושר עבודה הוא מצב דרמטי וחשוב להתמודד עם השלבים הבאים: דיווח לביטוח לאומי: דווח לביטוח לאומי על המצב ופרטי המקרה, כדי להפעיל את הזכויות והתמיכה הנדרשת.

קרא עוד »
דילוג לתוכן