עורך דין לנושאי ביטוח לאומי

החלטות פקיד התביעות של המוסד לביטוח לאומי, מעמידות לא פעם את האזרח בפתחו של בית הדין, בתביעה כנגד החלטתו של המוסד לביטוח לאומי.

למעשה, המוסד לביטוח לאומי מופקד על הביטחון הסוציאלי של תושבי ישראל. תפקידו העיקרי להבטיח אמצעי מחיה למי שאינם מסוגלים להתפרנס למחייתם. הביטוח הלאומי משלם קצבאות לזכאים ובכך מסייע לשכבות אוכלוסייה נרחבות, ולמבוטחים בזמן משבר אישי, כמו פיטורין, נכות ופגיעה בעבודה. באמצעות תשלומי הקצבאות מועברות הכנסות מקבוצות מבוססות מבחינה כלכלית לקבוצות חלשות ופגיעות, ובכך תורם הביטוח הלאומי לחלוקה צודקת יותר של ההכנסה הלאומית ולצמצום ממדי העוני בישראל.

כאשר המוסד לביטוח לאומי דוחה את תביעתו של האזרח, זכותו של האזרח לתבוע את המוסד לביטוח לאומי להכיר בתביעתו בבית הדין לעבודה.

חשוב לציין כי המועדים בתביעות כנגד הביטוח הלאומי מאוד חשובים. הן המועד שהאזרח זכאי לתבוע מיום דחיית תביעתו והן המועד לגבי תחולה רטרואקטיבית של התביעה. 

על דחיית תביעה על ידי פקיד התביעות של הביטוח הלאומי, ניתן להגיש תביעה לבית הדין האזורי לעבודה, תוך 12 חודשים מיום הדחיה. משלא תוגש התביעה במועד, התביעה תתישן ולא ניתן יהא להגישה.

משרד עורכי הדין אגו, בועז גבאי, מתמחה בייצוג תובעים בתביעות כנגד הביטוח הלאומי. 

המשרד מעניק ליווי צמוד של עורך דין לכל אורך ההכרה וכן ליווי משפטי וייצוג משפטי עד להשגה מקסימאלית של זכויות הלקוח.

מאמרים קשורים:

תביעות ביטוח- אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה אובדן כושר עבודה הוא מצב דרמטי וחשוב להתמודד עם השלבים הבאים: דיווח לביטוח לאומי: דווח לביטוח לאומי על המצב ופרטי המקרה, כדי להפעיל את הזכויות והתמיכה הנדרשת.

קרא עוד »
דילוג לתוכן