עו"ד דיני עבודה

עו"ד המתמחה בדיני עבודה עוסק בכל הקשור ליחסי עובד-מעביד. הוא יכול לתת מענה במצבים שבהם חלה פגיעה באחד הצדדים. לדוגמה, הודעה פתאומית על התפטרות או פיטורין, פיטורין של עובדת בהריון, הרעה בתנאי העסקה של העובד או אי תשלום שכר העובד בזמן (הלנת שכר). עו"ד דיני עבודה יכול לתת את המענה המשפטי, לבדוק אם הצד הנפגע זכאי לפיצויים ולהגיש כתב תביעה בעת הצורך.

מהי הרעה בתנאי העסקה?

כאמור, אחד המקרים שבהם עוסק עורך דין דיני עבודה הוא הרעה בתנאי ההעסקה של העובד. אבל במה מתבטאת הרעה בתנאים? נביא כמה דוגמאות. הרעה בתנאים עשויה להתרחש כאשר חלים שינויים בשכר שמקבל העובד – הפחתה בשכר או עיכוב השכר. חשוב לציין שבמידה שמדובר בעיכוב השכר, מסתכן המעסיק גם בעבירה על הלנת שכר. כך גם, אם לעובד ניתן רכב מטעם המעסיק כאחד מן התנאים להעסקתו, והרכב נשלל ממנו, פעולה זו עשויה להחשב כהרעה בתנאים. זאת להבדיל ממקרה שבו ניתן הרכב לעובד לצורך ביצוע עבודה ולא כתנאי העסקה. או אז שלילת הרכב אינה נחשבת להרעה בתנאי העסקה. במצבים מסוימים לא חלה הרעה בתנאי העסקה, גם אם ממבט ראשון זה נראה כך. לדוגמה, אם המעביד העתיק את מקום העבודה, אך סיפק הסעות לעובדים שגרים רחוק. במקרים אחרים קשה להוכיח הרעה בתנאי העסקה, כדוגמת עלבון שגרם להתפטרות מעבודה, שכן לא תמיד ניתן להוכיח שהערת מעביד שהופנתה כלפי העובד היא עלבון.

מתי נפנה אל עו"ד דיני עבודה?

אם אתם חושבים שהמעביד נוהג בכם בחוסר הגינות, אין טעם להמשיך לסבול. תוכלו לפנות אלינו לקבלת עזרה מקצועית בתחום דיני עבודה. אנו נשמח ללוות אתכם בכל התהליך – החל מאיסוף חומר ועד לתהליך של ניסוח כתב תביעה והגשתו לבית הדין לעבודה. אם מגיעים לכם פיצויים עקב הרעת תנאי העסקה, הלנת שכר או הודעת פיטורין פתאומית ובלתי מוצדקת, אנחנו כאן כדי לעזור לכם לקבל את הפיצוי המגיע לכם.

עו"ד דיני עבודה

מאמרים קשורים:

תביעות ביטוח- אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה אובדן כושר עבודה הוא מצב דרמטי וחשוב להתמודד עם השלבים הבאים: דיווח לביטוח לאומי: דווח לביטוח לאומי על המצב ופרטי המקרה, כדי להפעיל את הזכויות והתמיכה הנדרשת.

קרא עוד »
דילוג לתוכן