נכה צהל-רשלנות רפואית בצבא

הכרה כנכה צה"ל

על התובע להוכיח כי הפגיעה נוצרה בעקבות התאונה כלומר להוכיח כי הפגיעה אכן נגרמה עקב השירות הצבאי ואלמלא תנאי השירות לא הייתה נגרמת המחלה.

התנאי לפיצוי הינו 10% נכות לצמיתות ומעלה אך בנוסף, לאחר ההכרה בפגיעה, יקבל התובע הכרה לכל החיים.

המשמעות היא, שהוא יקבל ממשרד הביטחון שיקום רפואי, תמיכה כלכלית והטבות רבות, למשך כל חייו. כמו כן יוכל בכל שלב בחיים, לטעון להחמרה במצבו והעניין ייבדק בוועדה הרפואית.

 

פוסט טראומה כתוצאה מהשירות הצבאי:

חיילים רבים ומשרתי כוחות הביטחון יכולים לחוות הלם קרב או תסמינים פוסט טראומטיים בעקבות שירותם, וסביב אירועים מבצעיים שונים שבהם השתתפו. מדובר בנושא שאי אפשר להתעלם ממנו, בעיקר נוכח המצב לאחרונה.

יש לקחת בחשבון, שחלק נרחב מן התסמינים והקשיים עלולים להתעורר ולצוף רק בשלב מאוחר יותר, ולאו דווקא בהכרח לאחר קרות האירוע שנחשב למחולל הטראומה.

תביעות להלם קרב/פוסט טראומה בעקבות השירות הצבאי הן תביעות שיש לקיים מול קצין התגמולים במשרד הביטחון. תביעות אלה מורכבות וממושכות, ועל כן נדרשת מקצועיותו של עו"ד כבר מן השלב הראשון.

משרדנו מנוסה רבות בליווי חיילים ומשרתי כוחות הביטחון בתביעות מסוג זה, ונהיה כאן לצדכם או לצד יקיריכם על מנת לסייע

 

רשלנות רפואית בצבא:

אובחנתם במחלה קשה שתסמיניה הראשונים החלו עוד בצבא ולא אותרו או שלא התייחסו אליהם ברצינות עד לכדי אבחון מאוחר

חיילים שייכים מאה אחוז לצבא, והוא אחראי לספק להם שירות רפואי מקצועי לכל תלונה, מיחוש או כאב. בפועל, הדברים לא מתנהלים כך, זמן ההמתנה הוא לעתים ארוך, לא תמיד המפקדים מתייחסים ברצינות עד שמאשרים לגשת לרופא, וגם אז יכולים לקרות טעויות שסופן בגילוי מאוחר של מחלה קשה כמו סרטן.

אם חלילה אתם או בנכם/בתכם מתמודדים עם חשד לרשלנות רפואית מצד הצבא – אנו הכתובת עבורכם לייעוץ מקצועי שחותר לתוצאות ולמיצוי זכויותיכם מול משרד הביטחון.

מאמרים קשורים:

תביעות ביטוח- אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה אובדן כושר עבודה הוא מצב דרמטי וחשוב להתמודד עם השלבים הבאים: דיווח לביטוח לאומי: דווח לביטוח לאומי על המצב ופרטי המקרה, כדי להפעיל את הזכויות והתמיכה הנדרשת.

קרא עוד »
דילוג לתוכן