רשלנות רפואית בניתוח קיצור קיבה

ניתוח קיצור קיבה מפחית את נפח הקיבה ומאפשר ירידה במשקל. הליך זה מיועד לאנשים הסובלים מעודף משקל משמעותי מאוד, שאינם מסוגלים לרדת במשקל בדרכים אחרות. לצד ניתוחים רבים המסתיימים בהצלחה, ישנם גם מקרים של רשלנות רפואית בניתוח קיצור קיבה, על כך במאמר שלפניכם.

החלטה על ביצוע הניתוח

בבוא הרופא להחליט האם המטופל מתאים לניתוח, עליו לבצע בדיקות שונות לאימות מצבו הבריאותי, לברר את ההיסטוריה הרפואית שלו והאם ישנם גורמי סיכון משמעותיים שיכולים להשפיע על הצלחת הניתוח. מעבר לכך, במקרים רבים יש לבצע גם הערכה פסיכולוגית/פסיכיאטרית של המטופל על מנת לוודא שהוא מוכן נפשית להשלכות הניתוח, בעיקר שינוי דרסטי ביכולת האכילה עקב הירידה בנפח הקיבה, תופעות לוואי עד להסתגלות הגוף וכו' ההחלטה על ביצוע הניתוח כאשר המועמד אינו מתאים יכולה להוות מקרה של רשלנות רפואית בניתוח מעקף קיבה. תרחיש זה יכול לקרות הן בשל אי ביצוע הבירור הנדרש כמפורט לעיל לגבי התאמת המטופל לניתוח, או התעלמות מממצאים המעידים על אי התאמה לניתוח.

רשלנות בביצוע הניתוח

חלק ניכר מהמקרים של רשלנות רפואית בניתוח מעקף קיבה מתרחש במהלך בחירת שיטת הניתוח, במהלך ההרדמה או במהלך הניתוח עצמו:

  • בחירה לא נכונה של שיטת הניתוח : ישנן 4 שיטות שונות לביצוע הניתוח ועל המנתח לבחור בשיטה המתאימה לפי נתוני המטופל. בחירה בשיטה לא נכונה עלולה לגרום לנזק למטופל שהיה נמנע אילו הניתוח היה מבוצע בהליך המתאים.
  • רשלנות בהרדמה: מתן מינון שגוי של חומר ההרדמה או שימוש בחומר הרדמה שהמטופל רגיש לו עלולים לגרום לנזק חמור למטופל.
  • ביצוע הניתוח ברשלנות: ניתוח קיצור קיבה כולל פעולות כירורגיות רבות. על מנת שהניתוח יסתיים בהצלחה, על המנתח להיות מיומן מספיק ולבצע את החתכים במדויק כדי למנוע פגיעה באיברים הסמוכים לקיבה.

 

ניהול מעקב רפואי רשלני
תפקידו של המנתח אינו מסתיים בתום הניתוח, אלא עליו לבצע מעקב רפואי אחר מצבו של המטופל. זאת כדי לוודא שלא היה סיבוך מהניתוח ושהמטופל מתאושש כראוי. במידה וקיימת בעיה כלשהי, המעקב הרפואי יאפשר לאבחן אותה בזמן ולטפל בה. לדוגמא, לעיתים מתפתחת דלקת בחלל הבטן לאחר הניתוח, נוצר זיהום המצריך טיפול וכדומה. מנתח שלא עורך מעקב רפואי כנדרש למטופל, עלול לגרום לאי אבחון או אבחון מאוחר של אלו או בעיות אחרות וגורמות לנזק חמור מאוד למטופל.

מאמרים קשורים:

תביעות ביטוח- אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה אובדן כושר עבודה הוא מצב דרמטי וחשוב להתמודד עם השלבים הבאים: דיווח לביטוח לאומי: דווח לביטוח לאומי על המצב ופרטי המקרה, כדי להפעיל את הזכויות והתמיכה הנדרשת.

קרא עוד »
דילוג לתוכן