רשלנות רפואית בניתוח אף

ניתוח אף הוא אחד מהניתוחים הפלסטיים הפופולאריים ביותר והוא נחשב לניתוח פשוט יחסית עם אחוזי הצלחה גבוהים. אולם, לצד זאת ישנם כמובן מקרים של רשלנות רפואית בניתוח אף. הגורמים העיקריים לה הם שניים: ביצוע הניתוח באופן רשלני והעדר הסכמה מדעת.

ניתוח רשלני

מטופלים הבוחרים לעשות ניתוח אף, מבקשים לשפר את המראה החיצוני שלהם ולעיתים ישנו בניתוח זה גם היבטים בריאותיים. אמנם, מדובר בניתוח המוגדר כפשוט אך הצלחתו תלויה מטבע הדברים במידת המיומנות והמקצועיות של המנתח. כאשר זו חסרה, עלולים להיגרם למטופל נזקי גוף פיזיים חמורים, החל מתוצאה לא רצויה של אף עקום ולא סימטרי, צלקות, בעיות בנשימה וכיו"ב. לא פעם, נדרש המטופל לעבור ניתוח נוסף לתיקון הנזק, דבר הכרוך בעוגמת נפש רבה, לצד הוצאה כספית נוספת, אובדן ימי עבודה וכדומה.

חשיבותה של הסכמה מדעת

מלבד ביצוע הניתוח באופן רשלני כפי שהוסבר לעיל, רשלנות רפואית בניתוח אף מתרחשת לעיתים בשל אי קבלת הסכמה מדעת. זהו מצב שבו חרג המנתח מחובתו לתת למטופל את כל המידע אודות הניתוח וכך מנע ממנו לקבל החלטה מושכלת. לעניין זה יובהר כי בניתוח פלסטי שאינו ניתוח חירום, אלא הליך אלקטיבי של המטופל, ישנה חובה מוגברת למתן הסכמה מדעת, היות שאין כל לחץ של זמן לביצוע ההליך והמנתח יכול אפוא להקדיש את כל הזמן הנדרש למתן הסבר מלא ומקיף למטופל.

סיכונים ותוצאה צפויה

החובה למתן הסכמה מדעת כוללת העברת כל המידע הרלוונטי אודות הניתוח למטופל, כאשר על המנתח לוודא כי המטופל הבין את המידע שנמסר לו ועליו להחתימו על טופס הסכמה. איזו אינפורמציה על המנתח להעביר כדי לעמוד בחובת ההסכמה מדעת:

  1. סיכונים: על המנתח להסביר למטופל מהם הסיכונים הכרוכים בניתוח, משך ההחלמה הצפוי וכיו"ב.
  2. תוצאה צפויה: יש לבצע הדמיה כיצד ייראה האף לאחר הניתוח כדי שהמטופל יידע למה לצפות ולא יתאכזב מן התוצאה.
  3. חלופות: כאשר ישנן חלופות לניתוח, על הרופא להציג אותן בפני המטופל.

מחדל במילוי חובה זו על כל היבטיה, מהווה רשלנות רפואית בניתוח אף ויכולה אף להקים עילת תביעה נפרדת של פגיעה באוטונומיה.

כיצד מגישים תביעה לפיצויים?

אם עברתם ניתוח אף ונגרם לכם נזק, היוועצו עם עורך דין רשלנות רפואית מומחה. עורך הדין ישמע מכם את שארע, יבחן את המסמכים הרפואיים שברשותכם ויחווה דעתו באם מדובר במקרה של רשלנות רפואית בניתוח אף ומהם סיכויי התביעה. על מנת להגיש את התביעה, יש צורך בחוות דעת של רופא מומחה, במקרה זה יפנה עורך הדין למנתח פלסטי בכיר, אשר מבצע ניתוחי אף באופן תדיר. בחוות דעתו, יפרט המנתח את מקרה הרשלנות ויבהיר מדוע חרג המנתח מסטנדרט הטיפול הסביר במקרה דנן. כמו כן יעמוד הוא על הקשר הסיבתי בין הניתוח לנזקים מהם סובל הנפגע ואודות חומרת הנזק שנגרם בשל הרשלנות הרפואית.

מאמרים קשורים:

תביעות ביטוח- אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה אובדן כושר עבודה הוא מצב דרמטי וחשוב להתמודד עם השלבים הבאים: דיווח לביטוח לאומי: דווח לביטוח לאומי על המצב ופרטי המקרה, כדי להפעיל את הזכויות והתמיכה הנדרשת.

קרא עוד »
דילוג לתוכן