רשלנות רפואית בלידה מוקדמת

לידה מוקדמת היא הגורם המרכזי לתחלואה ותמותה של עוברים והיא מוגדרת כלידה המתרחשת לפני שבוע 37 להריון. למרות העובדה כי ניתן לאבחן אותה יחסית בקלות ולעיתים קרובות למנוע את התרחשותה, ישנם לא מעט מקרים של רשלנות רפואית בלידה מוקדמת.

לידה מוקדמת – מהי?

הריון מלא נמשך תקופה של כ40 שבועות, כאשר לידה מוקדמת מוגדרת כלידה המתרחשת כאשר גיל ההיריון נמוך מ37 שבועות. בשלב זה העובר אינו מפותח דיו ועל כן לידתו מלווה במקרים רבים בסיבוכים בריאותיים כגון מצוקה נשימתית בשל אי בשלות הריאות, זיהומים בשל אי התפתחות מספקת של מערכת החיסון, אנמיה, פיגור וכיו"ב. כמו כן, למרבה הצער, חלק מן היילודים הבאים לעולם בלידה מוקדמת, אינם שורדים. בחלק ניכר מן המקרים ניתן למנוע לידה מוקדמת וזאת על ידי אבחון של הרופא המטפל ומתן טיפול תרופתי מתאים. על כן, רשלנות בלידה מוקדמת מתרחשת בדרך כלל בשל מחדלו של הרופא לאבחן את מצבה של המטופלת וכך הוא מונע ממה טיפול שיכול היה למנוע את הלידה המוקדמת ואת הנזקים שנגרמו ליילוד בגינה.

אבחון וטיפול בלידה מוקדמת

כאשר המטופלת מגיעה אל הרופא והיא חווה תסמינים של לידה מוקדמת, למשל התכווצויות, כאבי גב תחתון המדמים כאבי מחזור, דימום מהנרתיק וכיו"ב, על הרופא לבצע בדיקות שונות כדי לאבחן האם אכן מדובר בלידה מוקדמת. בין הבדיקות שעליו לבצע: ניטור עוברי, בדיקת אולטרסאונד ובדיקת מי שפיר. היה ואלו אישרו את החשש ללידה מוקדמת, יש להעניק לאישה טיפול רפואי מתאים. אם ניתן לדחות את הלידה, הטיפול המקובל הוא מתן סטרואידים ואם מצבה של המטופלת מעיד על כך כי לידה מוקדמת היא בלתי נמנעת, יש לתת לה טיפול אנטיביוטי למניעת זיהום. התעלמות הרופא מן התסמינים שחווה המטופלת ואי מתן טיפול נגד לידה מוקדמת, מהווים רשלנות רפואית בלידה מוקדמת. במצב זה תוכל המטופלת להגיש תביעה ולקבל פיצוי כספי בגין כל הנזקים שנגרמו לה וליילוד בשל מחדלו של הרופא.

הגשת תביעת נזקי גוף

בכל מקרה של לידה מוקדמת, אשר במסגרתה נגרם ליילוד נזק פיזי משמעותי, כדאי להיוועץ עם עורך דין מומחה, על מנת לבחון האם אכן מדובר במקרה של רשלנות רפואית בלידה מוקדמת:

  1. תסמינים ללידה מוקדמת: האם במקרה דנן חוותה המטופלת תסמינים של לידה מוקדמת, כמפורט לעיל והרופא המטפל התעלם מהם. כמו כן, יבחן עורך הדין האם במקרה דנן היו גם גורמי סיכון שחייבו גם הם בירור רפואי כגון לידה מוקדמת בעבר, ריבוי עוברים וגילה של המטופלת.
  2. חריגה מסטנדרט הטיפול הסביר: עורך הדין יבחן האם בנסיבות המקרה חרג הרופא המטפל מנוהלי הטיפול המקובלים, קרי, כי רופא סביר אחר היה מבצע את הבירור הרפואי.
  3. קשר סיבתי: כמו כן, יש לוודא כי ניתן לקשור את הנזק שנגרם ליילוד לרשלנות הרופא לאבחן כי מדובר בלידה מוקדמת ולהעניק טיפול מתאים. פירוש הדבר הוא כי אין מקור אחר לנזק וכי הוא לא היה נגרם לולא רשלנות הרופא.

מאמרים קשורים:

תביעות ביטוח- אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה אובדן כושר עבודה הוא מצב דרמטי וחשוב להתמודד עם השלבים הבאים: דיווח לביטוח לאומי: דווח לביטוח לאומי על המצב ופרטי המקרה, כדי להפעיל את הזכויות והתמיכה הנדרשת.

קרא עוד »
דילוג לתוכן