עורך דין תאונות דרכים אופנוע

כל תאונת דרכים יכולה לגרום לנזק פיזי משמעותי, אולם כאשר מדובר על רוכבי אופנוע, פוטנציאל הנזק הוא רב עוד יותר בשל העדר ההגנה שמעניק הרכב לנהגים. עורך דין תאונות דרכים אופנוע מייצג נפגעי תאונות דרכים ופועל להשיג עבורם את הפיצוי הכספי המקסימאלי.

זכאות לפיצוי

החוק בישראל קובע כי כל אדם אשר נפגע בתאונת דרכים, זכאי לקבל פיצוי בגין נזקי גוף שנגרמו לו, זאת ללא קשר לשאלת האשמה בתאונה. בדרך כלל, הגוף המפצה הוא חברת הביטוח המבטחת את הנהג או את הרכב הפוגע כאשר הנפגע הוא הולך רגל. אולם כאשר מדובר על תאונת אופנוע, הגוף הרלוונטי הוא "הפול" משמרבית חברות הביטוח אינן מבטחות את רוכבי האופנוע בביטוח חובה, אלא תמורת השתתפות עצמית גבוהה מאוד שאינה כדאית להם.

מה נדרש לשם הגשת תביעה?

מיד עם קרות התאונה, יש לבקש את פרטי המעורבים בתאונה, ואם היו עדים, כדאי לקחת גם את פרטיהם. לא פעם מתברר כי ביכולתם לסייע מאוד לנפגע בהוכחת השתלשלות האירועים. בנוסף, יש לפנות למשטרה ולדווח לה על דבר התאונה וכמובן לקבל טיפול רפואי בסמוך ככל האפשר להתרחשות התאונה. ראשית כל על מנת למנוע החמרה של הפציעות שנגרמו לנפגע ושנית, כדי שיהיה תיעוד רפואי מסודר אודות הפגיעות שנגרמו בשל התאונה. בעת בדיקת הרופא, על הנפגע לציין בפניו כי היה מעורב בתאונת דרכים ולוודא כי הוא רושם זאת ומציין את כל הפגיעות שנגרמו לנפגע בשל התאונה.

כיצד לבחור את עורך הדין?

תפקידו של עו"ד דין תאונות דרכים אופנוע הוא לייצג את הנפגע בפני הגוף המפצה ולוודא כי יקבל הוא את מלוא הפיצוי בגין הנזקים שנגרמו לו בשל התאונה. כיצד לבחור את עורך הדין המייצג?

  • מקצועיות ומומחיות: עורך הדין חייב להיות מומחה בנזיקין, המייצג נפגעי תאונות דרכים באופן שוטף.
  • שקיפות: פרמטר נוסף לבחירת עורך דין תאונות דרכים אופנוע הוא שקיפות. עורך הדין צריך לשוחח בגובה העיניים עם הלקוח, לערב אותו בנעשה בתיק ולא לקבל החלטות עבורו, ללא שיתופו בנעשה.
  • משא ומתן: יכולת גבוהה של ניהול משא ומתן היא חשובה ביותר, היות וחלק ניכר מן התביעות הללו נסגרות בפשרה, כך שהנפגע צריך להיות בטוח כי הפשרה שתושג היא הטובה ביותר בנסיבות העניין.

מאמרים קשורים:

תביעות ביטוח- אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה אובדן כושר עבודה הוא מצב דרמטי וחשוב להתמודד עם השלבים הבאים: דיווח לביטוח לאומי: דווח לביטוח לאומי על המצב ופרטי המקרה, כדי להפעיל את הזכויות והתמיכה הנדרשת.

קרא עוד »
דילוג לתוכן