עורך דין רשלנות רפואית בלידה

בעולם הרשלנות הרפואית, רשלנות רפואית בלידה היא מבין המקרים המצערים והנפוצים. זאת בשל חומרת הנזקים שנגרמת לתינוק וליולדת. עורך דין רשלנות רפואית בלידה מייצג מטופלות אשר נפגעו עקב רשלנות הרופא המיילד ו/או הצוות הרפואי ודואג כי יקבלו את מלוא הפיצוי הכספי בשל נזקיהן.

רשלנות רפואית בלידה

ניתן להצביע על שלוש סיבות עיקריות להתרחשותה של רשלנות רפואית בלידה:

  • בחירה שגויה בשיטת הלידה: למשל, ביצוע לידה מכשירנית כאשר היה צורך לבצע ניתוח קיסרי, עקב גודלו של העובר, מצבה הבריאותי של היולדת וכיו"ב.
  • אי קבלת הסכמה מדעת: פירוש הדבר הוא כי הרופא לא מסר למטופלת את כל המידע אודות הטיפול בה בהליך הלידה. למשל, אם מדובר על שיטת הלידה, לא הסביר הרופא בדבר הסיכונים, משך ההחלמה וקיומן של אפשרויות חלופיות.
  • מעקב רפואי רשלני: לא בוצע מעקב רפואי אחר מצבם של היולדת והתינוק, או לא בוצע כהלכה.

כל אחד מן המחדלים הללו, עלול לגרום לנזקים פיזיים חמורים לתינוק וליולד ובמצב זה יש לפנות אל עורך דין רשלנות רפואית בלידה אשר יגיש בשם היולדת תביעה כספית לפיצויים.

גובה הפיצויים בתביעת רשלנות רפואית בלידה

מטבע הדברים, בית המשפט בוחן כל מקרה לגופו על פי נסיבותיו, אולם ניתן לומר כי גובה הפיצוי הוא ביחס ישיר לחומרת הנזק שנגרם בשל הרשלנות הרפואית במהלך הלידה. ישנם מקרים בהם נגרם נזק פיזי של פגיעה מוטורית קלה, לעומת מקרים בהם נולד התינוק עם נזקים חמורים כגון שיתוק מוחין אם מום. ראשי הנזק בתביעות מסוג זה מתייחסים בדרך כלל להוצאות הרפואיות הגבוהות שנדרשים ההורים לשלם על מנת לטפל בילד ואובדן השתכרות. כמו כן, לצד הנזק הממוני ישנו גם הנזק הנפשי של פגיעה באיכות החיים הן עבור הילד והן עבור ההורים הנדרשים לכוחות נפש אדירים.

חשיבותו של הייצוג המשפטי

תביעות רשלנות בלידה הן מורכבות מאוד. על הנפגעת להציג עדויות חותכות לכך כי הרופא המטפל חרג מסטנדרט הטיפול הסביר בעת הלידה, יש להוכיח את היקף הנזק שנגרם לתינוק ו/או ליולדת ואת קיומו של קשר סיבתי בין השניים. על כן, ישנה חשיבות רבה מאוד לייצוג משפטי של עורך דין רשלנות רפואית בלידה. ראשית כל, עורך הדין בוחן את נסיבות המקרה לעומקן ומחווה דעתו האם אכן מדובר במקרה של רשלנות רפואית. במידה שכן, מגיש פונה הוא למומחה רפואי לצורך כתיבת חוות הדעת שתבסס את טענת הרשלנות וזו מוגשת יחד עם כתב התביעה. לעניין זה חשוב לציין כי חלק מן התביעות מסתיימות בפשרה כאשר עורך דין רשלנות רפואית בלידה פועל להשגת הפיצוי המקסימאלי עבור הנפגעת.

מאמרים קשורים:

תביעות ביטוח- אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה אובדן כושר עבודה הוא מצב דרמטי וחשוב להתמודד עם השלבים הבאים: דיווח לביטוח לאומי: דווח לביטוח לאומי על המצב ופרטי המקרה, כדי להפעיל את הזכויות והתמיכה הנדרשת.

קרא עוד »
דילוג לתוכן