מהי רשלנות רפואית ובאילו מקרים אפשר להגיש תביעה?

תחום הרשלנות הרפואית בעולם המשפט הולך ומתפתח במהירות. ישנם סוגים רבים של רשלנות רפואית, ובהתאם למקרה ניתן להגיש תביעה לבית המשפט כדי לקבל פיצוי כספי. חשוב לזכור כי הרפואה המערבית אינה מדע מדויק, הרופאים הם בני אדם כמו כל אחד אחר, וגם הם עשויים לשגות באבחון מחלות ובמתן הטיפול הנכון והמתאים למטופל.

הגדרה של רשלנות רפואית

רשלנות רפואית בהגדרתה היא מתן שירותי רפואה בלי לנקוט במידת הזהירות הסבירה כפי שמצופה מרופא מקצועי או מאדם אחר העוסק במקצוע הרפואה. במקרים אלו, התוצאה היא גרימת נזק ממשי למטופל. אדם שחש כי לא קיבל טיפול רפואי מקצועי או שנגרם לו נזק כתוצאה ממחדל או ממעשה כלשהו של הרופא או של איש מקצוע אחר (אחות, רוקח, טכנאי רנטגן וכיוצא בזה), יכול להגיש תביעה נגד הגורם המטפל או נגד המוסד הרפואי שבו טופל.

באילו מקרים אפשר להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית?

הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית מבוססת על עוולת הרשלנות המופיעה בפקודת הנזיקין. על פי פקודת נזיקין כאשר בעל מקצוע במשלח יד מסוים לא השתמש במקצועיות ובמיומנות או שהוא לא נקט במידת הזהירות המתבקשת, הרי זו התרשלות בעיני החוק.

כדי לקבוע האם ניתן להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית במקרה מסוים נדרש בית המשפט לבדוק האם התקיימו בתיק היסודות המגולמים בעוולת הרשלנות, שהם:

  • חובת זהירות
  • הפרה של חובת הזהירות
  • גרימה של נזק למטופל בגין ההפרה
  • קיים קשר סיבתי בין התנהגות הנתבע והתרשלותו לנזק

חשוב לדעת כי תיקי רשלנות רפואית אינם פשוטים מבחינה משפטית. לכן, יש לפנות לעורך דין מקצועי המתמחה בתחום מורכב ומאתגר זה. ראוי לציין כי רק במקרים שבהם ניתן להוכיח את ארבעת היסודות של עוולת הרשלנות ניתן יהיה לזכות בתיק, ובית המשפט יקבע מהו הפיצוי הכספי המגיע לתובע. כדי לשפר את הסיכויים ולשם קבלת ייעוץ מקצועי האם להגיש תביעה, מומלץ לפנות למשרד עו"ד אגו בועז גבאי המתמחים ברשלנות רפואית ובנזקי גוף.

על מנת לסבר את האוזן כדאי לדעת כי ישנם מקרים שבהם אפשר וכדאי להגיש תביעה נגד הגורם המטפל או המוסד הרפואי. בין מקרים אלו: מקרי רשלנות בתחום רפואת העיניים, לדוגמה ניתוח לייזר להסרת משקפיים שלא הצליח; טעות רשלנית של צוות חדר הניתוח, לדוגמה ניתוח איבר בריא או כריתת איבר בריא במקום טיפול באיבר הבעייתי; אבחון לקוי של גידול בראש שגרם להידרדרות במצב הבריאותי וכדומה.

מאמרים קשורים:

תביעות ביטוח- אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה אובדן כושר עבודה הוא מצב דרמטי וחשוב להתמודד עם השלבים הבאים: דיווח לביטוח לאומי: דווח לביטוח לאומי על המצב ופרטי המקרה, כדי להפעיל את הזכויות והתמיכה הנדרשת.

קרא עוד »
דילוג לתוכן