הגשת תביעת נזקי גוף

נפגעתם בתאונת עבודה או תאונת דרכים? הגשת תביעת נזקי גוף תאפשר לכם לקבל פיצוי בגין הנזק שנגרם לכם. בשל מורכבות הליך קבלת הפיצוי, מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה בתחום הנזיקין, אשר יעמוד על זכויותיכם לאורך ההליך ויוודא כי תקבלו את הפיצוי המקסימאלי האפשרי.

נזקי גוף בשל תאונת עבודה

הגוף המפצה במקרה של תאונת עבודה הוא המוסד לביטוח לאומי. בשלב הראשוני ניתן להגיש תביעה לדמי פגיעה, במסגרתה יקבל הנפגע פיצוי בגין אובדן השתכרות למשך 90 יום. אם נותרה לנפגע נכות מתאונת הדרכים לאחר פרק זמן זה, יוכל להמשיך ולקבל פיצוי במסגרת גמלת נכות מעבודה. לשם כך יש להגיש תביעה נפרדת והנפגע יקבל זימון לוועדה רפואית, אשר תקבע את אחוזי הנכות שלו מן התאונה ובהתאם סכום הפיצוי שיקבל. מימוש הזכויות מביטוח לאומי אינו עניין קל ודורש הרבה ידע והכרות עם התנהלות גוף זה. על כן רצוי מאוד כי הנפגע יהיה מיוצג על ידי עורך דין כבר בשלב הראשוני של תביעה לדמי פגיעה ואם יש צורך בהגשת תביעה לגמלת נכות מעבודה, ירכז עורך הדין את כל המסמכים הדרושים וייצג את הנפגע בוועדה הרפואית.

הגשת תביעה בשל תאונת דרכים

בשונה מתאונת עבודה, אז הפיצוי ניתן כאמור על ידי המוסד לביטוח לאומי, במקרה של תאונת דרכים, הפיצוי לנפגע מגיע מחברת הביטוח המבטחת אותו. היה ומדובר בהולך רגל שנפגע, יתבע הנפגע את חברת הביטוח של הרכב הפוגע. כל מי שפנה בעבר לחברת ביטוח לשם קבלת פיצוי, יודע כי ההתנהלות מולה איננה פשוטה כלל וכלל. חברות הביטוח אינן ששות לשלם כסף והן עושות כל שניתן כדי להביא לדחיית התביעה: הערמת קשיים בירוקרטיים, ניסיון להפריך את היקף וחומרת הנזק שנגרם לנפגע וכיו"ב. לשם כך, זקוק הנפגע לייצוג משפטי מקצועי של עורך דין המתמחה בענף משפטי זה.

תביעת נזקי גוף – תפקידו של עורך הדין

מן האמור לעיל אנו למדים כי אדם שנגרמו לו נזקי גוף כתוצאה מתאונת עבודה או תאונת דרכים, צפוי להיתקל בלא מעט קשיים בדרך לקבלת הפיצוי הכספי. על כן, הנפגע לא צריך לעמוד לבדו מול המוסד לביטוח לאומי או חברת הביטוח, אלא עליו להיות מיוצג על ידי עורך דין לנזיקין.

תפקידו של עורך הדין ראשית כל הוא לבחון היטב את נסיבות המקרה והמסמכים שבידי הנפגע ולחוות דעתו באשר לגובה הפיצוי שניתן לקבל. שנית, יכין עורך הדין את כל התיעוד הנדרש להגשת התביעה וילווה את הנפגע לאורך כל ההליך, עד לקבלת התוצאה המשפטית המירבית.

מאמרים קשורים:

תביעות ביטוח- אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה אובדן כושר עבודה הוא מצב דרמטי וחשוב להתמודד עם השלבים הבאים: דיווח לביטוח לאומי: דווח לביטוח לאומי על המצב ופרטי המקרה, כדי להפעיל את הזכויות והתמיכה הנדרשת.

קרא עוד »
דילוג לתוכן